به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی شکری با اشاره به وضعیت نامطلوب آسفالت برخی ایستگاه های BRT گفت: جمع شدن آسفالت ایستگاه های BRT، معضلی است که در حوزه نگهداشت شهر تهران وجود دارد؛ از این رو بهسازی آسفالت چین خورده ایستگاه های BRT خیابان امامت از طریق اجرای پروژه سنگ فرش انجام شد.
او اجرای پروژه سنگفرش را راهکاری برای حل جمع شدگی آسفالت ایستگاه های BRT اعلام و افزود: وزن سنگین این اتوبوس ها و تردد بیش از اندازه آنها در یک مسیر خاص؛ باعث شده تا معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه۱۳ در زمینه زیرسازی و روسازی آسفالت این ایستگاه ها طرح دقیقی انجام داده و پروژه سنگفرش در دو ایستگاه خیابان امامت در دستور کار قرار گیرد.
شکری جمعشدگی، مشکل تخریب و فرسوده شدن آسفالتهای معمولی و پلیمری در ایستگاه BRT خیابان امامت و موارد آبگرفتگی آن را از علل اجرای این پروژه برشمرد.
شهردار منطقه۱۳ اضافه کرد : علاوه بر مزایای طرح سنگفرش ایستگاه های BRT در زیبایی های بصری، باید اذعان داشت؛ بهترین روش کاربردی در مقابل معایب آسفالت استفاده از سنگفرش با شرایط های پرس ۲۰۰تنی و ارتعاش۱۴۰۰Hz است که در این طرح لحاظ شد.
براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، شکری تصری حکرد: این طرح که برای اولین بار در منطقه۱۳ شهر تهران اجرایی شده است؛ از سوی معاونت های فنی و عمرانی شهرداری تهران و هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، اقدامی ارزشمند توصیف شده که قابلیت اجرای مشابه آن در سطح شهر تهران وجود دارد.
نظر شما